Klantgericht en innovatief
DDS is thans een middelgrote aanbieder op de internetmarkt en is na 10 jaar nog steeds volledig onafhankelijk van de grote internetspelers. DDS is de afgelopen jaren blijven werken aan innovatie en kwam als een van de eerste providers met spamfiltering. Standaard biedt DDS als enige professionele consumentenprovider een online harddisk met 'webdav' ondersteuning en mogelijkheden om bestanden te delen. DDS gebruikers kunnen deze online harddisk bovendien naar believen uitbreiden met extra diskruimte. DDS biedt nu ook ADSL en gaat in 2004 tegen voor particulieren aantrekkelijke tarieven eigen domeinnamen en PHP/MySQL bieden.
De vormgeving van DDS is rustiger en zakelijker geworden en is gebaseerd op heldere iconen voor de verschillende diensten van DDS. In de visie van DDS worden websites veelal gedomineerd door een overvloed aan informatie waardoor de bezoeker door de bomen het bos niet meer ziet. DDS wil zich hiervan onderscheiden met een site zonder reclame waar het accent op helderheid ligt onder het motto van DDS 'Internet, maar dan anders'.
Het feit dat DDS de hele geschiedenis van 10 jaar internet heeft meegemaakt en heeft overleefd maakt DDS uniek. Uniek in de zin dat we een unieke historie hebben. Bijzondere eigenschappen mogen we onszelf daarvoor misschien niet toedichten maar een bijzondere ervaring is het zeker. De ervaring ook dat beginnen makkelijker is dan overleven. Beginnen betekent bijzonder zijn en vrienden maken. Overleven betekent keuzes maken en je aanpassen. De opkomst van het internet is als een golfbeweging over de aardbol gegaan en dat zou ook gebeurd zijn zonder DDS. Toch was DDS er - ook internationaal gezien - vroeg bij. In die zin was DDS niet slechts uniek maar heeft zij ook veel partijen de kans gegeven om zelf snel te beginnen binnen hun eigen vakgebied en daar een voorsprong te nemen.
Er zijn vele redenen om enthousiast terug te kijken op 10 jaar DDS en de enorme vlucht die het Internet heeft genomen. DDS is in haar kern - zeg maar de 'genen' - een organisatie die vooral kijkt naar de toekomst. Gebruikers centraal stellen en innoveren zijn waarden die ons ook vandaag nog drijven.
J. Flint
Januari 2004